K-Pop Girls Group Hanya Eksploitasikan Badan Ke?

Kalau aku tanya Wonder Girls, KARA, SNSD, T-Ara, JQT, 4 Minute atau Miss A, korang kenal tak? Mesti kenal kan?

Tapi aku minta maaf banyak2 kalau pendapat aku ni hanya membuatkan korang marah atau benci kat aku. Ini cume sebahagian pemerhatian yang aku nampak sebagai seorang yang amat sukakan muzik.


Pertama, aku tak suka dengan cara tarian group perempuan yang bagi aku terlalu menggoda. Aiyoo, segan aku nak tengok lorh. Masih tak dapat nak bayangkan macam mana mereka boleh menari macam tu. Macam tak ada rasa malu plak, tunjukkan badan yang sedia cantik tu. (Sangat mengakui, aku tak secantik mereka). Dan cik abang pernah cakap, suka dengan mereka sebab badan mereka lawa, ada body shape. Aku hanya menggeleng kepala dan rasa sangat merendah diri.


Kedua, pakaian mereka. Wah, memang cute, cantik tapi...Errrr, seksi. Macam eksploitasikan badan pun ada. Skirt dan seluar sampai paras paha sahaja. Pendek sangat2. Baju pun kalau boleh seketat yang boleh.  Aku fikir yang positif, ni mungkin hanya cara pemakaian mereka di sana. Fesyen di Korea bukan sama dengan fesyen di Malaysia.

Apa pendapat K-Pop Fans sendiri? Betulkan tanggapan aku ni kalau aku salah.

P/S : Lebih sanggup tengok group lelaki menari berbanding perempuan. Ada style!

14 doa buatku makin comel:

Adam said...

Ade betuinye ni. Strategy marketing ni sume. :D

Halusinasi said...

haha...totally agree^^

ク ニ ヤ said...

yup!! i agree!! geli geliman tgok..

LoLyat Gang said...

hi
baru first time terlajak kt blog ko
anime ape yg ko folow ?

hamzah ian said...

semua cantik2.. kaki putih.. waaaa

Halusinasi said...

kuru-chan : haha, mereka ni menari gedik kan? geli

lolyat gang : skrg ni aku bru lepas donlod pyschic detective yakumo dan bakemonogatari...blm tgk lg...ko plak?

hamzah ian : fitrah lelaki, semuanya suka yang cantik^^

nisa said...

memag dorg ni suka eksploitasi body dorg dr bakat sendiri..bukan contoh yg baik utk diikuti sbb budak2 pun ikut layan k-pop girls ni..


tp hairankan, sebuah negara Islam menghalalkan hiburan sebegini?just my opinion..

Halusinasi said...

nisa : btol tu. tak faham apa yg menarik sgt bila mereka menari macam tu. super duper triple gedixx. sungguh tak suka.

Genta said...

salam..

mengundang bencana berpakaian macam tu. :(

kalau di rogol macam mana?

Halusinasi said...

waalaikumussalam...memang mngundang bencana. dosa pada mata lelaki...

♥ HanaHyun ♥ said...

yup..btol tu..sbb tu sy lebih suka idol lelaki..hehe..honestly..i am a kpop lover...

Halusinasi said...

me too^^... peminat group lelaki...^^

♥ HanaHyun ♥ said...

yes...same here...

Malaysia for all said...

Nothing wrong with their clothing, but definitely something wrong with you lots' brain. Stop being a judgmental prick and move on.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...