Subjek Yang Bakal Aku Belajar di USM

Dah lama rasanya aku tak update tentang personal life aku kat sini yek? Semalam aku godek-godek laman web USM (aku bukan hackers ok?), aku buka tentang Jabatan Rekabentuk. Dalam hati aku masa tu, dupdap-dupdap +  berdebar-debar + gemuruh + gembira melihat suasana kat dalam gambar Jabatan Rekabentuk ini. Dan aku pun melihat subjek yang bakal aku belajar.

SUBJECTS
BASIC COURSE (T)
VPA 101E/4
Cross Cultural Design
VRS 104/2
Asas Studio 2 Dimensi
VRS 105E/2
Fundamentals of 3 Dimensional Studio
VMA 101/2
Asas Studio Media Baru
VMA 102/2
Pengenalan Komunikasi Visual

MAJOR COURSE (T) - Level 100
VMT 102/3
Reka Bentuk Digital
VMT 103/4
Media Interaktif & Teknologi Web 1
VMT 104/3
Animasi 2D
VMT 105/3
Produksi Video Digital
VMT 106/2
Sejarah Media Baru

MAJOR COURSE (T) - Level 200 (Compulsory)
VMT 201/3
Reka Bentuk Digital 2
VMT 202/4
Media Interaktif & Teknologi Web 2
VMT204/3
Produksi Video Digital 2
VMT 205/3
Permodelan Grafik Komputer 3D
VMT 206/3
Reka Bentuk Struktur Naratif
VMT 207/3
Seni Digital Kreatif
VMT 208/3
Video Eksploratif
VMT 209/3
Seni Animasi Tiga Dimensi
VMT 210/3
Teori & Apresiasi Media Baru
VPT 210/3
Pengurusan Reka Bentuk
VMT 211/4
Latihan Amali

MAJOR COURSE (T) - Level 300 (Compulsory)
VPT 302/2
Metodologi Penyelidikan
VMT 301/3
Seminar & Pemikiran Media Baru
VMT 338/8
Projek Reka Bentuk & Teknologi Media Baru

ELECTIVE COURSE
VPE 301/4
Keusahawanan Dalam Industri Kreatif
Bila aku melihat semua subjek di atas, automatik muka aku berubah menjadi macam ni...

|
|
|
|
|
|
V



Sangat-sangat terpana. 

3D?? Masa belajar dulu, aku benci giler-giler subjek 3D. Setakat modelling, masih boleh lagi. Tapi kalau nak buat animation, aku akan tidur memanjang. Hasil 3D aku, memang buruk!  Malu wooo nak bg orang lain tengok.

Dan aku masih ingat lagi, masa kelas 3D je, aku akan buat badan lemah longlai. Malas nak pergi kelas. Tapi gagahkan diri jugak ke kelas. Sampai kat kelas, aku konon-konon sangat rajin betulkan karakter modelling aku. Pastu aku menghilang. Tahu tak aku menghilang ke mana? Aku ke tandas dan tidur kat sana 30 minit! Pensyarah dan kawan-kawan memang tak sedar akan hal ini. Kecuali kawan baikku, Mimi.

Sampailah suatu hari, masa aku balik ke kelas dari tandas. Ada kawan aku tegur. 

Kawan : Wei Dyana, ko pergi mana hah? Penat aku cari ko merata-rata. Ko tidur kat tandas yek?
Aku : (Gulp!) Hah??? Macam mana ko tahu?
Kawan : Tuuu! (Tunjuk kat Mimi yang asyik kat depan PC). Muka ko tu nampak sangat macam baru bangun tidur. Nasib baik aku tak beritahu Puan Azah. Hehe
Aku : Uisshhh, jangan la, aku tak nak kena tangkap tidur kat tandas. (Muka pucat. Cuak giler!)
Kawan : Taklah, aku takkan beritahu Puan. Saja nak bagi ko cuak. Haha
Aku : Gelak besar ko yek? Grrrrr

Harap-harap situasi kat atas tak berlaku masa aku kat USM nanti. Kalau kantoi, habislah aku!

12 doa buatku makin comel:

Nazrey Dylandy said...

perghh best ke tidur dlm toilet tuhh ?miahahaha

Halusinasi said...

haha...sangat lena tau tidur kat tandas..hehe

Nazrey Dylandy said...

sangat lena ?ya ampun ..hahaha

zackentry said...

ok apa dapat blaja 3D..nanti leh la mintak ajar atau wat tutorial 3D lak..^_^

Halusinasi said...

Nazrey : hehe, sebab tandas tu tak busuk pun...memang lena sgt2

Zack : hehe, InsyaAllah^^

Halusinasi said...

Nazrey : hehe, sebab tandas tu tak busuk pun...memang lena sgt2

Zack : hehe, InsyaAllah^^

J said...


tido je dalam kelas nanti.. hehe..

Wordless Wednesday #WW : Hanya [1] gambar - xkan tengok je, komen tak?

kaizen said...

tdo kat bulik lg best dr dgr lecture yg bosan...

Halusinasi said...

jackieKoh : kang tak pasal2 kna baling dgn pemadam papan hitam..hehe

kaizen : memang kat bilik lg best, tapi kehadiran dicatatkan. tu yg sgp gak datang ke kelas...

Kei Seichi said...

tidur kat tandas?errrr...hehe...
all the best mase kat sane nanti..one step at a time and lame2 awak akan ok la..hehe...

Halusinasi said...

haha...ni semua kenangan. terima kasih ya! good luck to u too^^

Unknown said...

Hello sis, sya nak tnya klu untk interview rekabentuk Dan teknologi media baru tu dlm portfolio prlu Ada apa??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...