Pabila Ibu Kucing Memeluk Anak Kucing Dengan Eratnya


Comel kan? Agaknyalah semua binatang menunjukkan kasih sayang macam ni jugak kan? Cuma kita je tak tahu.

Ibu kita pun macam ni jugak, menjaga kita dari kecil hinggalah besar. Tak pernah kenal erti penat, sakit. Ibu sayangkan kita sangat-sangat. Tapi kenapa anak muda zaman sekarang mudah sangat bencikan ibu? Hati ibu juga sensitif seperti hati kalian. Aku juga tak faham kenapa anak muda zaman sekarang memberontak, seperti tiada keadilan di dunia ni? Pelik tapi benar.

Kalau tak dibelikan motor, mahu je nak lari dari rumah. Kemudian, ibu juga yang bersusah payah mencari kita semula. Minta pulang ke rumah dengan segera. Anak pula dengan egonya tak mahu pulang. Kononnya boleh hidup berdikari, dapat mencari duit tanpa bantuan sesiapa pun. Akhirnya, ibu juga yang kecewa dan menangis.

Aku juga tidak terkecuali. Pernah rasakan yang ibu ini tidak adil. Kenapa ibu tidak memberi kita peluang untuk berjaya. Tapi nasihat ibu mengatasi segalanya. Ibu tahu yang terbaik buat kita. Ibu kenal kita sejak kecil lagi. 

Kawan-kawan, hargailah ibu kita sementara mereka masih ada. 

P/S : Masih menonton video ni sehingga menitis air mata...

8 doa buatku makin comel:

Muhd Fadil said...

nak nanges gak ah. sebab dulu penah lari...



keliling rumah kena hambat dek mak sebab curik duit dia.



wahahaha. kenangan la pulak.

Nur Syazana Mohammed Sani said...

ya Allah ,. comel nye ^^ tapi anak kucing tu ngigau ea ? heeee

Halusinasi said...

Fadil : kenangan sungguh tu.. Tanpa ibu, siapalah diri kita sekarang kan?

Nur Syazana : menggigau kot.tapi comey sgt2 kan?

Simpleblanklife said...

Bila dah berlagak urban, mak pun ada yang kena terajang. bodoh semua tu.
Yup! Mak memang tahu apa yang terbaik untuk kita. jangan melawan, kalau ada selisih faham, bincang elok2 ...kan senang...baru masing2 gembira...:D

dila bahar said...

comel nyer.... mcm kucing kite jer... hehee

Halusinasi said...

Simpleblanklife : betul2, konon nak jd tanggang la kan...apa2 pun, mum knows best^^

Dila : yeke? nak bela kucing jugaklah mcm ni^^

-Faridz- said...

huucumel nye kucing~

Halusinasi said...

kan2? memang comey sgt2^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...