Segmen : Blog Impian Aku

Sekali lagi aku join 1 segmen. Tapi ini adalah segmen dari blog kawan rapat aku, Black Kaizen. Aku join segmen ni sebab bagi aku ianya menarik. Yelah kan, kita bercakap tentang blog impian kita. Kita nak yang macam mana kan?

OK, kalau nak join juga segmen ni, sila klik dia sini ye, Black Kaizen 

Apa yang aku nak pada blog impian aku :
1) Cepat loading dan ringan. Kalau boleh tak sampai 1 saat boleh je terus masuk kat blog aku. Orang pun tak rungsing kalau nak menunggu blog ni loading.
2) Template yang ringkas dan tersusun. Mudah untuk membaca. Nak cari kat mana nak follow, nak cari entri lama2 mudah sangat2. Tak perlulah mata ni meliar nak mencarinya kan?
3) Ada shoutbox. Yup, shoutbox amat penting dalam sesuatu blog. Mudah untuk blogger lain untuk tinggalkan jejak kat blog kita.
4) Ada header yang boleh membuat orang mengingat tentang siapa kita. Ibaratnya juga header blog ni sebagai perkenalan diri kita.
5) Setiap entri yang mesti ada yang komen. Seorang dua komen pun, aku bersyukur sangat2. Bermaksud, entri aku ni ada yang membacanya. Ada yang respon tentang penulisan aku, pemikiran aku ni.
6) Penggunaan warna yang ringkas. Tidak berwarna warni. Yang paling ringkas adalah hitam putih. Kalau bagi aku, sesuatu blog tu sedap mata memandang dah mencukupi. Tidaklah mata ni terlalu pedih untuk membaca entri2 nanti kan?

Contoh blog yang aku selalu terjah dan aku nak sangat2 blog macam ni...

Hitam putih, memang simple sangat2

Nak jugak status twitter di blog, cun!

Sekian terima kasih....

3 doa buatku makin comel:

kaizen said...

gud!! tq 4 joining this segmen...

QERY HASAN said...

huhuh..malu plak rasa... *blushing*

Halusinasi said...

tak perlu rasa malulah^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...