The Clash Of The Titans

Assalamualaikum...

Hari ini aku dapat tengok wayang...akhirnya!! 
Seingat aku, kali terakhir aku tgk wayang masa aku semester 3..(Gler lama!!!)
Dah setahun la kiranya gak... Kali terakhir aku tgk wayang pun tgk cte Wall E...
Tertunai gak hajatku ini...

Perjalanan bermula dgn menaiki bas ke Kangar dan kemudian menaiki bas ke Jitra plak..
Bersama dgn 2 rakan sekelasku, Muhammad dan Afnan
Thanks a lot sbb ajak aku tgk wayang hari ni!^^

Aku tgk cte The Clash Of The Titans...remake dr filem lama tahun 1981 dgn tajuk yg sama gak
Bagi aku cte ni best la gak tapi efek 3D dan CGI (Computer Generated Image) agak kureng je...
Ctenya menarik sbb penuh dgn mitos2 Greek...penuh dgn dewa2 dan kepercyaan org zaman dahulu kala..
Bl aku review cte ni kat internet...baru aku perasan heronya pelakon utama cte Avatar...>_<


Nilah posternya!


Cte ni mcm tak ikut mitosnya sangat...
kalau kat negara kita ni, mcm kes filem Puteri Gunung Ledang...

Ni yang aku seach kat Wikipedia jelah...aku translate sendiri je 

Perbandingan Filem dengan Mitos Greek

1) Perseus adalah anak kpd Zeus dan Puteri Danaë, tp puteri itu mengandung  apabila dia melawat Danaë dan menyamar sebagai hujan emas, bukan sbg suaminya.
  Selain tu, Danaë tidak pernah berkahwin dan King Acrisius adalah ayahnya. 
  (Dalam filem,King Acrisius adalah suami kpd Danae)

2) Io tidak ada kaitan langsung dgn Perseus 
  (Dlm filem plak, diorg bercinta)

3) Acrisius membunuh Danaë dan Perseus krn nk tolak tilikan yang mengatakan bhw Perseus akn membunuhnya suatu hari nnti. 
  (Dlm filem, dia membunuh krn rasa malu ats apa yg terjadi pd isterinya)

4) Andromeda dihantar untuk dikorbankan atas arahan Poseidon
  (Dalam filem, dia perlu dikorbankan atas arahan Hades)

dan byk lg perbezaan antara filem ni dgn mitos Greek ni...Search je kat Wikipedia...

Lepas tgk wayang, jalan2 dlm Jitra Mall...byk plak selendang2 cantik...
tak boleh nk beli sbb bajet xada...hahaha

Kemudian, kami makan kat kedai makan berhampiran...
Makan Nasi Goreng Ikan Masin dan Teh O Ais Limau...Kombinasi yg baik! Sedap!!! Thumbs Up!

Dah kenyang, kami pun balik semula ke Kangar...Naik bas je (Jimat duit lorh!)
Dr Kangar, kami naik bas lg untuk balik ke Poli tercinta, PTSS...

Tamat^^



0 doa buatku makin comel:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...